Återkomsten

  gerjer i trädgårdsföreningen flora stickling nånslagsblomma insekter och skalbaggar blommor bladgrej
Hurra! Nu har jag tagit mig igenom en del av den hög med teckningar som väntat på att bli inscannade.
Här är diverse djur å natur-grejer, från i våras och somras.
 
Under tiden har den där pallettbladsticklingen blivit planterad och växt sig jättestor,
men nu plötsligt har den börjat tappa alla sina blad. :(((( Varför?????
#1/> / Sanna:

Hej! Älskar din blogg!!
Det här kanske är en konstig fråga men när du har scannat in dina teckningar, ändrar du bakgrunden till vit då? Eller hur får du dem så? För mina blir helt grå och grängen i pappret syns. Ok känner mig asdum nu. Är ej teknisk av mig.

Svar: Hej och tack och bock! Mycket rimlig fråga tycker jag! Svaret är att jag "justerar färgnivåer". Är inte heller speciellt teknisk och börjar lätt skrika när jag ska försöka göra nåt "avancerat" i typ photoshop. Mest använder jag gratisprogrammet gimp, öppnar bilden och beskär den och sånt och sedan under "Färger" i menyn finns "Nivåer" där drar jag lite i pilarna under "utmatningsnivåer" och vips så blir allt fantastiskt. Kan finnas något annat sätt att göra detta (få bakgrunden vit, dölja gräng, få blyertsteckningar snygga osv) som är bättre, men jag har i alla fall inte lyckats hitta nåt. Lycka till! Hoppas att det funkar!
ohmondieu.blogg.se

#2/> / Malin:

åh, välkommen! Jag har saknat dig i min feed <333 håller tummarna att pallettblomman klarar sig!

Svar: ÅH. TACK!!! Blir så glad! Ska göra mitt bästa för att hålla både bloggen och blomman relativt levande.
ohmondieu.blogg.se

Upp