Teckningar & tuschfläckar

 
Jag har råkat scanna vått tusch = tuschfläckar på scannerglaset = svarta prickar på allt jag scannar. Har efter flera telefonsamtal med Brother näääääääääästan lyckats få bort det, men efterlyser FLER TIPS!!!!!!! Puss & tack.
#1/> / iddi:

Vilka tips hade Brother?

Svar: först: titta i manualen (vilket jag ju hade gjort), sen: torka försiiiiktigt med en torr mjuk trasa (vilket var vad som stod i manualen och inte funkade), sen: okej, fukta trasan obs mjuk! ytterst ytterst liiite och torka försiiiiiktiiiiigt (vilket faktiskt hjälpte litegrann, i alla fall när jag slutat vara försiktig), sen: jaaa... fortsätt! lycka till! vi kan ju tyvärr inte råda dig att göra nåt annat... men du kan ju alltid testa.. fast det får vi inte säga etc. etc. etc. + lite allmän information om att det antagligen är svindyrt att byta scannerglas och att jag i så fall lika gärna kunde köpa en ny. haha. YEEEEEEEEESSSSSSS.
ohmondieu.blogg.se

#2/> / Malin:

Alltså, i vår kopiator här på jobbet använde vi alcogel för att få bort klister som fastnat på olämpligt ställe... Kan det vara något? Berätta gärna hur det går och dela gärna med dig av tipsen :) Jag älskar din illustrationsteknik!

Svar: åhå! ja, har pratat lite om det att nåt spritigt kanske kunde hjälpa, alcogel verkar ju smart och smidigt då. hmmmmm. ska testa detta! hittills är gnugg med "ytterst ytterst" lättfuktad mirakeltrasa bäst. tack för tips och komplimanger!
ohmondieu.blogg.se

Upp