Juniböcker

juni
 
BÖCKER JAG LÄST I JUNI 2014 
 
Skiascope 6: Blond och blåögd - vithet, svenskhet och visuell kultur, red. Jeff Werner
Jättehemligt, Barbro Lindgren
 
Ojura, Stina Stoor
Tidsstudiemannen, Pär Thörn
Min nattbror, Joanna Hellgren
Yarden: En berättelse, Kristian Lundberg
 
Ulf Gråter, Martina Montelius
Främlingsleguanen, Martina Montelius
Gläden är själens vingar: Tankar från en tröstande trädgård, Helena Emanuelsson
Aliide, Aliide, Mare Kandre
 
Hindenburg, Susanna Lundin
Det är roligt att veta bäst, Barbro Lindgren och Magnus Bard
Kan du inte bara vara pinsamt tyst, Tomas Kindenberg
Himlen börjar här, Jandy Nelson
#1/> / Alexandra - illustrationer:

Vad mycket du läser! Jag älskar att läsa och läste så sjukt mycket när jag var yngre. Men nu tycker jag att det är så svårt att hitta böcker som verkar intressanta (antagligen för att jag aldrig läser längre förutom typ john ajvide lindqvist).

Svar: Jag sparar och samlar på vettiga boktips. Så jag har alltid några böcker jag vet att jag vill läsa, som verkar bra, intressanta och/eller fina. Och nu har ÄNTLIGEN stadsbiblioteket öppnat igen i den här staden, efter att varit stängt pga om- och tillbyggnad i tusen år, så nu hänger jag där lite för ofta, kan gå runt och botanisera, hitta böcker som inte finns på mina boktipslistor men som verkar bra ändå. Därför har jag nu bokhögar överallt. Med böcker jag verkligen vill läsa. Och då blir det en del. Och kul.
ohmondieu.blogg.se

#2/> / hannah:

vad tycker du om martina Montelius?
jag har själv läst främlingsleguanen, gillade språket så mycket! var ulf gråter bra?

Svar: gillade inte ulf gråter så värst, men tyckte MYCKET om främlingsleguanen! inte alls lika bra eller fint språk i ulf gråter.
ohmondieu.blogg.se

Upp