Oktoberböcker

böcker lästa i oktober

Populärkultur: Teorier, metoder och analyser, Simon Lindgren

Extremt högt och otroligt nära, Jonathan Safran Foer

Kultur, Johan Fornäs

Världens ende #2, antologi

Travesti, Mircea Cărtărescu

Evil dress, Emelie Östergren

Shuno, Dogge Doggelito

Stål, Silvia Avallone

Etnografiska observationer, red. Gösta Arvastson & Billy Ehn

Det är allt, Marguerite Duras

Ett hjärta i jeans: Och andra texter av tjejer om tjejers grejer, Fanny Ambjörnsson et al.

Jag ringer mina bröder, Jonas Hassen Khemiri

Maximilian och Minimilian, Klara Persson

#1/> / Alekzandra Kelahaara:

Åh. Vad tyckte du om Extremt högt och otroligt nära?

Svar: tror att det här var kanske femte gången jag läser den. tycker MYCKET om. & läste om för att se ifall jag tyckte lika mycket om den nu som förr (svar: JA!). sen såg jag filmen för första gången, nu i oktober, den tyckte jag inte alls lika mycket om. kanske pga att jag preciiiiis läst om boken & att det jag tycker bäst om med boken är sånt som inte går att översätta till film & ja. äsch. för att svara på din faktiska fråga: MYCKET BRA!
ohmondieu.blogg.se

Upp