Kära ritbloggen

behåar

hej

hej.

titta höger

Idag är det på pricken två år sedan världens första ohmondieu-inlägg! & jag är så HIMLA nyfiken på vad ni är för ena människor som tittar in här. Så snälla. Berätta lite! Vem är du? Vad heter du? Vart bor du? Hur hittade du ohmondieu? & vad är bäst med ohmondieu? & vad är sämst? & vilken är din favoritbok? & ja. Nåt. Jag vill veta!
#1/> / Jenny:

Jag är jag och heter Jenny. 17 år och bor i Uppsala a la Maggio style och har ingen aning om hur jag hittade hit (men är glad ändå) bäst är... allt? du ritar så himla bra och inspirerar mig fast jag inte kan åtsadkomma något liknande. Sämst - pass. Bästa boken är Den allvarsamma leken.. Eller kanske Stolthet & fördom och zombier. kramar

#2/> / alma:

hej! jag heter alma. jag är femton år gammal och bor i en by ungefär mitt på åland. jag är alltså finsk, även om jag i princip inte kan finska (trots fem års finskastudier...)

jag kan helt ärligt inte komma på något negativt, och det bästa är att du uppdaterar ofta och att dina teckningar är ganska enkla, men ändå talande och speciella.

min favoritbok är Kärlekens Historia av Nicole Krauss, den är fantastiskt uppbyggd, fantastiskt skriven, innehåller fantastiska karaktärer och handlar om en fantastisk historia.

sammanfattning: Kärlekens Historia är fantastisk!

#3/> / Lovisa:

Hej. Jag heter Lovisa, är alldeles snart 18 år och bor typ längst upp i Sverige, i fantastiska Kiruna. Jag minns inte riktigt hur jag hittade hit faktiskt, men jag är himla glad att jag gjorde det i alla fall. Du ritar så himla charmigt och inspirerande. Följer få ritbloggar, brukar tycka att de blir tjatiga efter någon månad av samma typ av teckningar men din blir jag inte leds på. Att utnämna en favoritbok är dösvårt, kanske för att jag inte läst den än, kanske för att jag läst för mycket bra.

#4/> / Anonym:

Hej jag heter Sophie. Jag är 19 och gör film. Jag bor i världens minsta etta med min pojkvän som älskar djur.

Jag uppskattar att du har ditt alldeles egna sätt att rita och jag tror du är fin.



Jag tror du skulle älska boken allt är upplyst. Jag önskar att du skulle illustrera den.



Tack och fortsätt.

#5/> / Linnea:

Hej jag heter Linnea och jag är 16 år. Jag bor i världens tråkigaste stad (den är verkligen tråkigast på jorden) och jag önskar att jag hade en kattunge. Jag minns inte hur jag hittade hit men jag är glad att jag gjorde det för här är det hur mysigt som helst. Jag har ingen aning om vilken min favoritbok är, men Du & Du & Du av Per Nilsson är strålande. Ha det fint

#6/> / kristin:

Hei, jeg heter Kristin, er 25 år og fant bloggen din nylig, via Elsa Billgrens blogg. Bildene dine er fantastisk inspirerende – uansett. Jeg kunne godt lest mer om hvordan du gjør det, en film av at du tegner, hvor lang tid du bruker, sett kladder og lignende.



Anbefaler "Extremely Loud and Incredibly Close". Fantastisk bok – og nå blir den snart film også.

#7/> / Elina:

Hej! Jag heter Elina, är 21, bor i stockholm och fotar, ritar, inspireras och planerar resor om vartannat. Just nu ser jag fram emot två veckor i Israel & palestina i december!



Vettetusan hur jag hittade hit, eller jo, förretsen, någon blogg som tipsade. älskar i alla fall din stil och kvantiteten av illsutrationer på en av samma gång! mycket inspirerande. får lust att ha en illustrerad dagbok och en massa annat fint. du får det att seså lätt och kul ut. fortsätt i samma stil!

#8/> / Ada:

GRATTIS BLOGGEN!

Jag är Ada, 16 år (om en vecka blir jag 17, faktiskt), bor 27 minuter bussresa från Göteborgs Centralstation och går på Polhemsgymnasiet i samma stad. Jag gillar musik, att rita/illustrera, stalka folk på facebook, solen, glädje och att må bra. Jag hittade ohmondieu lite senare än första inlägget - men inte mycket senare! Vet inte riktigt hur .. Genom en annan blogg antagligen. Din ritstil är så himlahimla fin och man skrattar åt (med?) de flesta små anteckningar. Kan sitta och bläddra igenom bilderna om och om igen och jag tycker att sämst är väl nästan inget. Typ att jag blir så avundsjuk för du är så duktig och inspirerande! Askalas, fortsätt och sluta aldrig snälla du. Min favoritbok .. svårt att säga. Fast jag gillar ju Liftarens Guide till Galaxen så klart. & så tycker jag faktiskt att A Year in Provence av Peter Mayle är jättemysig .. Ha det så bra!!

#9/> / belle:

jag heter isabella & bor i skåne med beata & tycker om när du ritar djur

#10/> / fröken H Lundqvist:

Hej du, jag heter Julia och är från Skellefte, Västerbotten, men bor för tillfället i Hemse på Gotland där jag gör mitt andra år textilt hantverk på folkhögskola. Jag konstruerar mönster och syr upp romantiska klänningar och stickar och ser Harry Potter om kvällarna. Jag kan inte minnas hur jag hittade till dig, men jag vet att jag fastnade för dina teckningar på studs! Du är inspirerande, det är det bästa. Något dåligt kan jag inte hitta här hos dig. Läser 'Trädets tid' för tillfället och ska sedan ta upp E.A Poe. Att utnämna bästa bok är nästintill omöjligt.

Klart slut.

#11/> / Milly:

Hej jag heter milly, jag är tjugoett och bor i visby på gotland. Jag minns inte hur jag hittade hit, & jag älskar dina illustrationer på saker som finns i närheten. Jag blir sjukt inspirerad av dig. Hittade en liten gubbe på götgatan igår som såg misstänk mycket ut som om den tillhörde dig. Då blev jag extra glad. Mina planer är att åka till Japan (vilket sker om tre veckor(!!!!!)) och flytta bort här ifrån. Vet att jag har gett dig boktips förut så nästan varje gång jag läser en ny bok tänker jag på dig. Det är lite konstigt det här med internetrelationer. Men nu läser jag en bok som heter stilla dagar i mixing part av erlend loe & den. är. helt. FANTASTISK! Erlend loe är fantastisk. Du är också fantastisk. Tack & hej

#12/> / jenny:

jag heter Jenny är nitton år och bor i göteborg. jag hittade hit när niotillfem länkade. jag gillar sammetstyg, gamla möbler, Frankrike och plåtaskar.

tycker att du ritar så fint, om jag hade kunnat rita hade jag försökt att rita som dig. bara namnet på din blogg är fantastiskt och teckningarna är väldigt inspirerade! sämsta? finns inget men mer frekventa uppdateringar hade varit fint

#13/> / Emmzor Lizor:

Tja, jag heter Emma-Lisa. Jag är arton, och bor i en by i Västerbotten. Jag hittade din blogg när jag sökte på internet efter stålstiftpennor! Jag är en sån som ritar jag med, och vad man än förväntar sig av en som går bild- och formprogrammet gör jag aldrig avancerade målningar, utan håller mig till svart penna och anteckningsblock tillsammans med allehanda varelser. Ohmondieu är bra för att ehhhh teckningarna är fina. Du ritar rent tekniskt ganska enkelt, rent liksom, men ändå detaljrikt. Det gillar jag!

#14/> / nellie:

åh älskling. guuuuu så fint det här är! jag heter nellie cornelia elise lindh & jag är ditt största fan (& du är mitt), jag bor i göteborg men mitt hjärta tillhör åhus, bäst med ohmondieu är du & att jag får lov att skryta om dig så fort jag möter nya mänskor. vet ej hur många gånger jag sagt, men åh läser ni bloggar? har ni en estetisk ådra? vill ni se min bästis? vill ni se världens finste blogg? jaha, du har träffat frida! men har du sett hennes blogg & märkt att hon är bäst i världen???? jag hittade ohmondieu för att du berättade & jag stannade för att jag är dödsavis + hoppas på en bild på dig + mig eller på mig eller på bhar & trosor varje gång jag klickar mig hit (obs, älskarrrrrr översta bilden). nåväl. hoppas fler sötnosar skriver till dig, gulledu. & grattis!

#15/> / Hannes Svensson:

Hej.

Jag heter Hannes Svensson och bor i lund. Har nyss börjat en treårig utbildning i malmö, Grafisk Design, som verkar vara riktigt skoj. Jag leddes hit av Nellie och har varit fast här sen dess tack vare den härliga blandningen av uttrycksfulla karaktärer och vardagsföremål. Jag ritar själv mycket, "telefonkladd" som någon så vackert uttryckte det, och då oftast med enkla medel och som linjeteckningar.

Min favoritbok just nu får jag nog säga är Dorian Grays Porträtt.



(Blev jätteglad av att läsa att det är så många olika personer från så olika ställen som också följer bloggen och att de tar sig tid att kommentera :) )

#16/> / andreas:

HEJ!! egentligen tänkte jag skriva ungefär "DU ÄR BÄST" sen såg jag texten i inlägget så nu blev det jättejobbigt. jag heter ju andreas, fast det vet du ju redan. jag minns inte ens hur jag hittade dej här. jag tror det är genom beata?? eller kanske jasmine i göteborg.. jaja!! jag är så dålig på att läsa böcker, så du kan väl ge mej ett hett tips? hejdå!!

#17/> / jasmine:

hej finaste finaste frida. jag heter jasmine. vi träffades för sex och ett halvt år sedan på pricken idag (SÅ COOLT) och jag har läst din blogg sedan början + alla dina andra bloggar som varje dag bjöd på en ny lista. jag har precis läst ut en dag och ska se filmen idag. annars läser jag fågeln som vrider upp världen, men hade en liten paus från den. nu ska jag dock läsa klart den den här veckan om man läst 500 sidor klarar man av 300 till liksom.

puss!

#18/> / jasmine igen:

hahaha menade fem förlååååååååt. snart sex år puss

#19/> / Sabine:

Hejje! Dig hittade jag tror jag när jag letade tecknings och rit bloggar, för att jag tycker det är så mysigt att kolla in hur duktiga alla andra är å önska att jag också var. Jag försöker iaf. Det va inte sså hemskt länge sen, men tiden går ju så fort så drar jag till i överkant kasnke det stämmer, iså fall gissar jag på ett halvårs följande av ohmondieu!



Jag rå? Jo jag Är Sabine, 24 år och bor i Härnösand. Jag gillar allt som har med konstnärande och göra så klart jag gillar att hänga här, Absolut mysigast tycker jag är dagboksritningarna som förklarar precis vad du gjort utan ord. Sen tycker jag det är så förlösande å bra (för min del) att du ritar mycket på ett "fult sätt" eller hur man ska säga. Alltså, det är ju inte fult, men det är inte perfekt och skuggat som en idiot, och det är snabba täckningar och massa andra bra saker! jag gillat! Bara för dig, har jag vågat mig på att rita mera, för att det behöver inte vara perfekt för att det ska uttrycka något. Annars är jag pedant angående mitt egna konstnärande, men nu kännde det bara skönt att få saker gjorda! :D TAck för det!!! :D

Just nu läser jag "Stolthet och fördom och zombier" Jag tycker den är asbra.

#20/> / Henrik:

Jag heter Beata och är ditt största fan samt din bästis. Jag bor i Skåne men hade föredragit att bo i Göteborg, helst på ca fem minuters promenadavstånd ifrån dig. Hittade hit genom att stalka allt du gör på Internet (detta hade varit en mycket obehaglig kommentar om det inte var jag som skrivit den) och genom att ta del av ditt klagande (som faktiskt inte är så klagigt, min blogg leder klagligan för tillfället, step it up Stenmark). Jag har inte läst skönlitteratur på år och dag, jag läser bara kurslitteratur på dagarna, och tittar på dåliga amerikanska komediserier för att relaxa på kvällen. Men jag gillade Vad är Queer av Fanny Ambjörnsson, Feministisk Teori i Rörliga bilder av Tollin & Törnkvist, Den Sexuella Människan av Ann Heberlein, samt Filosofiska Essäer om Människovärde av Dan Egonsson. Om du vill kika på vad jag pluggat det senaste halvåret. Superskoj! Fast jag har ju faktiskt precis börjat läsa en bok som heter Diva, fick den i min annars så förtvivlat tomma brevlåda häromdagen, började lipa. Vet inte om du läst den, har hört att den ska vara helt ok bra. Vi ses på torsdag. TILLS DESS; GOD BLESS.

#21/> / alexandra:

vilka fina bh:ar!



jag tror att jag hittade din blogg genom http://www.tillfabriken.se/. jag heter alexandra och är snart 22 år, bor i malmö och läser grafisk design. älskar alla dina illustrationer! du är så bra!

#22/> / Emelie:

Hej! Jag heter Emelie och bor i Hudiksvall. Jag hittade dig genom Niclas Bomans blogg. Det bästa är dina superfina bilder, såklart, och det finns ingenting dåligt med din blogg. Jag vet inte vilken min favoritbok är, men jag läser Jakten på nollpunkten av Carl Johan De Geer just nu. Den är fin. Kram!

#23/> / evelina:

jag heter evelina. och tycker om lakrits och skogar och bibliotek (vill jobba på ett en dag) och så tycker jag om golv. har hittat massvis med bra böcker tack vare dig, bland andra monika fagerholms som nu är en av mina favoritförfattare. tycker du ska läsa sylvia plaths dagböcker om du inte gjort det. det uppmanar jag alla till nuförtiden. de är fantastiska!



nåväl, din blogg är fantastisk den också. tack för det.

#24/> / Josefin:

Mitt namn är Josefin och jag är född och uppvuxen i de djupa, norrländska skogarna. Sedan ett halvår bor jag i Stockholm med min gulliga tjej. Om dagarna pluggar jag konst och arkitektur, på kvällarna bär jag ut tallrikar med mat till hungriga restaurangbesökare. Då och då tittar jag in till dig på bloggen för att se om något nytt och fint har publicerats, och det har det rätt ofta. Älskar dina reflektioner av vardagen genom pennan! Hittade hit genom någon annan blogg. Kan det ha varit niotillfem, månne?



Fortsätt med allt det braiga som du gör!

#25/> / Erica:

Hej Erica heter jag. jag bor i London sen lite över ett år tillbaka. Men jag kommer ursprungligen från mellersta dalarna men pratar ändå inte speciellt mycket dialekt. Jag gillar nya pennor och mjuka material. På dagarna söker jag jobb, mest bildlärarjobb och annat kreativt arbete eller också volontärarbetar jag med barngrupper. Jag hittade din blogg via en länk någonstans jag inte minns. Gillar dina linjer, illustrationer. Humor?

#26/> / stina:

hejsan svejsan lilla räv.

jag heter som bekant stina men kallas knäcken eller stinisen22 ibland. jag bor i falun just nu. med betoning på just nu. för jag hoppas att inom en snar framtid ska jag bo någon annanstans. jag är 21 år. bor i en två med en frida och en petra. på dagarna gör jag sushi och syr kläder. jag gillar film, kaffe, att vara dramatisk, klä på mig, mat, project runway, att dagdrömma och mina vänner. jag är bra på att sova exakt 8 timmar och poppa perfekta popcorn. jag är dålig på att leva i nuet och att orka laga mat. jag hittade hit tack vare din lilla fina klagoblogg. jag tycker att det mesta här är bäst i världen och speciellt när du målar små viktiga detaljer. och när du målar med färgade tuschpennor. och bh:ar och kasettband och mönstrade kläder och what i wore today. jag kan inte säga en favoritbok för det finns för många bra. nu läser jag just kids och kan återkomma med en bedömning om den. ja puss!

#27/> / Emilie:

Hej! Jag heter Emilie, är tjugo år och bor utanför Stockholm i en trist lägenhet, men jag drömmer om att få bo i en gammalt hus med knarriga trägolv och kakelugnar. Jag älskar att resa och längtar alltid bort men inser alltid vad som är så bra med Sverige och så tycker jag mer och mer om hemma varje gång jag kommer hem.

Jag har inte varit här så länge, och jag tror att jag hittade dig via Elsa Billgrens länk. Jag fastnade iallafall, för jag gillar ditt unika sätt att teckna, som ändå på något sätt påminner om illustrationerna man såg i KP som liten. Du är bra! Jag blir inspirerad. Du får mig att vilja börja skissa, kladda och måla igen, allt det som jag la av med för tre år sedan då jag inbillade mig att det inte fanns tid.

Jag älskar Harry Potter-böckerna och Ron Weasley är min henliga kärlek. Annars kan jag också läsa om Dragonfly in Amber av Diana Gabaldon tusen gånger och jag tröttnar aldrig.

Tack och hej!

#28/> / jorunn:

Hej,

jag heter Jorunn är nyblivna arton år, bor i småländska värnamo och jag undrar vad detta säger dig, undrar om det har så mycket med mig att göra. Jag tycker jag om att lyssna på knastriga vinyler, ordna höstpicknickar, morgonpicknickar, nattpickninckar. Jag läser mycket, allt från ETC till teoretisk fysik till litteraurhistoria. Jag målar och kladdar överallt och jag samlar på saker som andas vemod. En vän till mig påstår att det är för att jag äger en sådan överdriven ansvarskänsla för allt som är bräckligt. Vredens druvor av John Steinbeck är en fantastisk bok. Bob Hanssons poesi gör mitt hjärta varmt om hösten. Jag gillar allvar och sarkasm, psykologi och Jonas Gardell, morotskaka, politik, fetaost och Latinamerika. Jag gillar dina teckningar innerligt, de äger glimten i ögat hos en skarp blick. Hoppas du mår bra och att hösten är din vän.



tack och bock

jorunn

#29/> / johanna:

jag heter johanna, 21 år, och är ifrån malmö. jag minns inte hur jag hittade hit, antagligen nån blogglänk hos ngn annan. himla fint ritar du iaf o jag tittar mest in här för att få inspiration till egna konstverk. stor kram till dig!

#30/> / Viola:

Åh, jag som bara hade tänkt skriva; ÅMG vilka snygga bh:ar du ritat! Men nu verkar det som att om jag gett mig in i kommenteradet får jag leken tåla. Jag heter Viola, jag är 20 år och bor i Lund. Jag hittade precis din blogg via bloglovin. Jag tycker att du har en sjukt snygg stil när du ritar och att din blogg är väldigt inbjudande. Fint att du vill veta mer om de som läser :)

#31/> / emil:

jag heter emil och hittade hit när jag googlade "folkhögskolan i angered". har redan skrivit det till dig via mail och jag är tacksam för att du tog dig tid att svara.

jag bor i tranås, småland, men försöker åka till göteborg/borås/krakow så ofta jag kan. fyller tjugoett om exakt två veckor. kom gärna ihåg att gratulera mig.



det bästa med oh mon dieu - förutom alla inspirerande bilder - är att det är en fin låt med edith piaf.

slut på info.

Upp