Måndag

clown

blommor

på natten

sleepless

 

Jag tycker mest att det känns som att det regnar & regnar & regnar. Därför stannar jag mest inne & läser. & därför känner jag mig lite i behov av boktips igen. Så. Är det någon som har nåt fint boktips? Snälla?

#1/> / frida:

så fina blommor!

#2/> / niclas:

game of thrones, höhö.

#3/> / Lovisa:

Du ritar så himla fint.

#4/> / Märta:

Radhusdisco, helt klart läsvärd. Det är vår (iaf min) käre Christervän Morgan Larsson som har skrivit den.

#5/> / hannah:

jajajajajaja...

läääääs "no och jag" av Delphine De Vigan!

eller "den glömda trädgården" av Kate Morton!

#6/> / David:

"The New York Trilogy" av Paul Auster! Kommit till sista delen nu, och är riktigt fast. Närmast existentiellt filosofiska historier om roller, karaktärer och identiteter, maskerade och berättade via den klassiska deckarromanens estetik och form. En slags metafysiska anti-deckare, på något vis!

#7/> / Ella:

Haha du borde absolut läsa den på engelska! Jag läste den på svenska men översatte alla konstiga meningar till engelska i huvet (väldigt konstigt). Det tog mig ungefär 50 sidor att komma in i den dock, från början var det mest en "jag har ingenting att läsa så jag testar väl den här"-bok. Gilrfriend in a coma har jag inte läst sen jag var femton, men den är fortfarande en favorit mest för att jag blev så betagen av den då! JÄTTELÅNG KOMMENTAR TILLBAKA OJ! (och älskade virgin suicides mycket pga att jag läste den mitt i vintern och den var så fantastisk på bussen när den snöade utanför)

#8/> / julia sofia:

typ vad som helst av nicole krauss. läser "det stora huset" nu, läs den! och fint också!

#9/> / agnes:

du ritar helt fantastiskt!

#10/> / jennifer:

just kids av patti smith, erland loes böcker (jag har läst naiv.super och blåst och tyckte om de båda!), sucka mitt hjärta men brist dock ej, fyrväktaren av jeanette winterson, glaskupan av sylvia plath t.ex.

#11/> / Man:

Läste nyligen ut Jellicoe Road av Melina Marchetta. En ungdomlig och förträffligt sorglig historia!

#12/> / Lola:

Great blog!!

Upp